Monday 28 January 2013

Orang Yg Kita Suka & Orang Yg Kita Sayang

    Salam pendahuluan kata disertakan tasbih kepada Allah s.w.t juga selawat ke atas baginda Rasulullah s.a.w .. Bismillahirrahmanirrahim .

yeahh ! alhamdulillah and in sha Allah kena siapkan entri ni hari ni jugak xoxo , ceh kenapa ayat aq berlagak semacam ni ? LOL . maaf saya bukan perempuan yang baik gila tapi ingin menjadi baik seperti mereka , huehehehe .. oke sambung topik . hari ni saya (nak jadi baik bahasa kena ubah :P hahaha) nak cerita tentang ''Orang yang kita SUKA & Orang yang kita SAYANG'' .. hum ~ apa yang korang faham dengan quote ni ?? betul ke quote ? hehe pakai bantai je ni hahaha . bagi saya ''Orang yang kita SUKA'' ni macam kita suka cara dia , mungkin dari segi penampilan , gaya hidup , minat dia , kepandaian dia , kekemasan diri dia ataupun sesuatu tentang dia yang kita suka atau sesuatu tentang dia yang kita kagum atau terpegun . oke itu bagi saya la . anda saya tak tahu la ~ bagi ''Orang yang kita SAYANG'' pula lebih kepada kita menyenangi dia , kita dah lama kenal dia , selalu ambil berat pasal kita , selalu membantu , macam keluarga and kawan2 la . banyak nasihat kan kita ke arah kebaikan , senang cerita orang yang paling kita percaya . perbezaan antara dua ni adalah if kita kehilangan orang yang kita suka , kita tak akan menyesal kerana kita hanya suka but if kita kehilangan orang yang kita sayang berkemungkinan hidup kita akan sepi tanpa kawan luahkan sesuatu , akan murung , sedih , macam ''cacing kepanasan'' bila orang tu merajuk . nampak kan perbezaan dia ? saya rasa korang pon boleh menilai dengan baik :D


akan tetapi dan sejujurnya saya banyak menangis atau sedih kepada ORANG YANG SAYA SUKA . minta maaf saya tak dapat nak cerita lebih lanjut , cukup la saya bagitahu sedikit kebenaran. orang yang saya bagitahu ni adalah dua orang lelaki yang berbeza pandangan pada saya .



First ~ Kamal Ariff a.k.a Michael Ariff Pritchard ~

Dia seorang yang baik , jujur dia memang hensem :) dia juga seorang yang cerdik pandai , dah kata budak sains memang la .. dia stay johor ~ jauhkan ? macam mana kenal dia ?? saya kenal dia waktu tu die post twitter di kakilike , then follow la dia . lepas follow tu la rasa best sangat borak dengan dia . serius ! sampai la suatu hari hari tak ingat dia tulis apa kt twitter and hati rasa tersentap , bukan sentap sedih tapi kagum :O melopong mulutku hahaha . lepas tu la rasa ''eh tak kan aku suka mamat ni kowt =.=' '' tiga hari fikir lepastu nak cakap terus terang tapi dia kerja , bz seminggu tak salah , pc pon tak ada , memang kempunan la nak cakap suka tu ahaha , sabar je la time tu . orang kerja kan . faham2 je la ~ kesian kot balik tengah malam penat2 dengan peluh lagi . anak baik :D saya kenal dia 22 Nov 2012 hebat tak ingat tarikh ? ahaha bior la ~ dan sepanjang perkenalan kami sehingga sekarang , banyak benda pahit dan manis berlaku . yang pahit tu malas cerita sebab bagi saya , itu cabaran buat diri :) itu dugaan Allah buat hamba dia kan ? yang lemah datang dari kita , yang baik datang dari-Nya ~ apa2 pun , yang saya nak cakap pada dia adalah ''saya tak boleh paksa awak menerima saya , kerana saya percaya jodoh Allah , lari la awak beribu batu pun , kalau kita ditemukan atas ''akad nikah'' suami isteri juga kita akhirnya , saya tak nak terlalu mengejar orang tapi saya tunggu , kuasa Allah Maha kuat , kita hanya mampu merancang dan Dia yang menentukan , saya tak kisah awak nak suka sesiapapun , kapel dengan sesiapapun tapi di belakang awak masih ada seorang yang akan terus menanti awak , apa pun perbuatan awak pada saya ia tidak akan merubah sedikit perasaan saya , itu saja yang saya hanya mampu tulis , saya selalu mendoakan kebahagiaan awak ~ 


Kamal Ariff bin Mohd Khalib
 eh kalau tengok pic dia jangan lama2 . ahahaha saja gurau k . muka macam cina btw suka pic kedua atas dari kiri tu . smart kot ~ rambut nipis tepi . huehehe tamat sudaa ~


Second ~ Mohd Izzat a.k.a Ustaz Izzat Idrus ~

Haha UAI konon , kelakor je ijat ni .. pelajar voka dari temerloh and stay temerloh tapi dah pindah cheras , oke mamat ni pulak dia geng sekepala den , haa ? kenapa ? dia ni gila2 orangnya , sporting , romantik tu memang tak yah cerita la , dia try ayat den pon , den reply mesej dia pendek2 je , bahaya main dengan ijat ni , semalam dia pergi temerloh dan malam semalam dia ada cerita yang kat sekolah dia ade budak perempuan berkerumun ramai2 pandang dia sambil kata ''wei hensem la dia'' ijat kata dia buat bodoh je sebab dia cari kawan dia then ada cikgu lalu bagitahu ijat , cikgu tu ckp '' hai jat , diorang ni cair tengok awak'' ahahah , yup den mengakui ijat juga seorang yang hensem , pandai jaga kekemasan imej , tinggi yang amat 174 tak salah , gayat , dan dia lebih minat kepada masakan , awesome kan laki hensem pandai masak , so sweet :P ahahaha first time kenal dia tahun lepas , tapi tak ingat bila yang tahu saya kenal dia ni lebih lama dari kenal kamal tu . first2 IM terkejut gak sebab dia ni jenis melayan . patut ramai perempuan selalu wall post dia , korang jangan salah sangka sebab ijat ni sekolah voka puteri tu sebab ramai kawan perempuan , dia tak bapuk k . gagah perkasa je ahaha . ade je kawan laki tapi sikit la dah kata voka puteri . oke tak nak cerita panjang la , apa yang perkara yang ingin saya sampaikan kepada dia adalah ''koi tak sangka dapat jumpa hamba Allah semulia hati aox jat , koi tak ingat bila tapi ada im aox yang buat koi terharu , sedih campur gembira bila baca , dalam hati koi kata ''subhanallah , sungguh mulia hati seorang hambamu ni Ya Allah'' koi doakan semoga aox dapat budak perak tu , koi selalu sokong aox dari belakang jat . seumur hidup koi , koi tak pernah lagi jumpa manusia cam aox ni , awesome . serius .. aox la kawan koi dunia akhirat ~ hope so , koi sayang kawan koi :D ~ sekian ..



Mohd Izzat bin Mohd Idrus


mamat ni banyak pic ngan member , kalau ada pic dia pon banyak pandang tepi , tengok awek lettew ahahahah



oke itu sahaja yang boleh saya cerita , panjang2 kang orang jemu lak baca , ni pun dah cukup panjang . ahaha sori yaa ~ something persamaan yang boleh saya nampak pada diorang berdua ni adalah , kedua2 nya berminat bermain GITAR ~ tengok pic lee ~ ada di situ , and diorang berdua hensem kan ?? :3 ciptaan Allah ~ subhanallah .. itu sahaj entri saya pada hari ni , tujuan saya buat entri ni ?? adalah untuk memberitahu siapakah manusia gerangan ''Orang yang saya SUKA & Orang yang saya SAYANG '' itu la motif saya . sekali lagi , segala yang salah dan silap datang dari saya sendiri manakala yang baik , cantik dan indah itu datang dari Allah s.w.t . senang hati kerana anda berjaya baca sehingga habis :D syukran jazilan ya anta wa anti . Wallahualam .


Assalamualaikum warahmatullahiwabarakatuh ~ 

نور هسمير #  



2 comments:

Unknown said...

2 mamat ni member Batch 1995 kan ? hehee hope cepat2 jumpa jodoh

Unknown said...

yup budak batch :D in sha Allah ~ AMINNN ^^