Sunday, 17 February 2013

:: Purdah ::



Assalamualaikum , salam sejahtera dan salam satu Islam , hehehe .. disertakan tasbih kepada Allah s.w.t juga selawat ke atas Baginda Muhammad s.a.w

saja buat entri ni sebab mood sedang kebosanan serta blurr sebentar .. tenenenettttttttt !! tengok mood gila dah datang ~

oke saya selit sedikit tentang purdah , PURDAH ?? apa tu ? sejenis nama kurma ke kismis ? LOL , bukan .. purdah tu sejenis kain tudung yang menutupi hampir keseluruhan muka kecuali mata , habis dah tutup mata macam mana nak jalan ? haha . tapi rasanya hampir keseluruhan manusia tahu purdah tu apa , tak yah terangkan pun tak apa kan ??


dan tipu sangat la kalau dalam hati setiap muslimah tak terdetik nak berpurdah kan ? saya sendiri nak sangat pakai benda tu sampai la saya mati , tapi pakai purdah dah tak boleh tanggal sebab dia macam iktikad , kirenya macam lakukan perubahan la , cantik kan orang berpurdah walaupun dia menutup ? berpurdah itu cantik tapi tak wajib cuma digalakkan sebab lagi cantik
                              





                    oke ni part kartun punya , hehehe ..





tengok . bukan ke nampak lebih cantik dan sedap mata memandang ? :D sejuk je mata tengok mereka


in sha Allah satu hari saya harap saya berada dalam golongan mereka , doakan . saya juga berharap jika sudah mempunyai suami nanti , mungkin akan mula memakai purdah , itu keinginan saya , saya tak janji tapi saya harap saya dapat buat


sekian sudah tajuk purdah kita hari ni, harap2 muslimah diluar juga dapat memakai pada 1 hari nanti
saya sentiasa doakan semoga kita semua sentiasa berada di bawah lembayung-Nya ;D in sha Allah .


        Alhamdulillah berakhir sudah untuk entri hari ni , syukran jazilan kerana sudi membaca , saya minta maaf sekiranya ada salah atau silap saya jika terdapat mana2 ayat yg mengguriskan hati
 '' Yang baik datang dari pada-Nya , yang buruk dan lemah datang dari diri saya sendiri ''


                              wallahua'lam , sekian terima kasih ~ assalamualaikum :D


...:::: El Sinatra :::...

No comments: